Hetedik alkalommal rendezték meg Közép-Európa legnagyobb oldalkocsis találkozóját Kiskunfélegyházán, az elmúlt hétvégén.
A találkozó egy év kihagyás után remek újrakezdésnek bizonyult, mert közel négyszáz résztvevő, száz feletti szóló- és több tucat oldalkocsis motor vett részt rajta. A rendhagyó nemzetközi motoros közösség tagjait nem csak a féktelen
szórakozás és a jobbnál jobb koncertek kötötték össze, hanem a család, a gyerekek, az esélyegyenlőség, a kutyusok szeretete, a végeláthatatlan motorostúrák, a technikai elhívatottság és a Kiskunfélegyházi Parkerdő is. A program fénypontja, mint minden évben, ezúttal is a gyermekmotoroztatás volt, amelyből bőven kivette részét a Szalamandra Kétéltű Kutató-Mentő Alapítvány lánctalpas járműveivel is. Nem hiányozhatott idén sem az oldalkocsis szépségverseny, a vezetett túrák, a parádés felvonulás és a kaszkadőr show az
oldalkocsisok „nyári Karácsonyáról”. Csoportos kiránduláson tekinthették meg a vendégek pénteken a város új büszkeségét, Bács-Kiskun megye legnagyobb szökőkútját a felújított főtéren, majd szombat délelőtt a gyönyörű tájvédelmi körzet, a Péteri-tó Vöcsök tanösvényét látogatta meg az addigra már több, mint ötven járműre duzzadt motoros csapat. A szombati délután a hatalmas felvonulás, a versenyek és a helyi, Magyarországon egyedülálló oldalkocsis
kaszkadőr csapat, az IZS-Team bemutatója jegyében zajlott.
A legmesszebbről érkezett szóló motoros, Jos Suren 1600 kilométert tett meg
Hollandiából Kiskunfélegyházáig. Ennél még nagyobb teljesítmény volt Horváth Tibor két napos, kalandos utazása az 1034 km-re található németországi Bad Mergentheimból egy több, mint 30 éves ukrán Dnepr nyergében elnyerve ezzel a legmesszebbről érkezett oldalkocsis motor díját. A legidősebb oldalkocsis motor a szegedi Tóth Sándor 1959-es gyártású 250-es Simson-ja volt, a legidősebb oldalkocsis motorosnak járó serleget pedig a 69 éves Kókai Miklós nyerte, aki 1967-es BMW-fogatával motorozott le egészen Inárcsról. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Varga Laci bácsi 70 évesen Tapolcáról látogatott el hozzánk oldalkocsis Jawa-jával, de elnézelődte a napot a környéken, így lemaradt a versenyekről. Ő is a legidősebb oldalkocsis motoros tiszteletbeli díját kapta távollétében. A legszebb oldalkocsis motor serlegét Puskás Gábor és népes családja vihette haza 1972-es katonai Dnepr-jükkel a Nyíregyháza mellőli Ibrányból.
A találkozó rendkívül jó hangulatban telt és számtalan külföldi egykori
résztvevő jelezte interneten, hogy ha megtörténik végre a rendes
újra nyitás Európában, az első útjuk a 2022-es kiskunfélegyházi
Oldalkocsis Találkozóra vezet majd.