1. 2025.03.17. hétfő, Gertrúd
  2. |
  3. 5 °C
  4. |

Hogyan gyűjtsünk adatokat weboldalunk organikus teljesítményéről?

Az organikus eredmények nyomon követése létfontosságú minden weboldaltulajdonos esetében, hiszen másképp hogyan optimalizálnánk az oldalunkat, hogyan javítanánk a várt mutatók elérése érdekében?

 

Szerencsére erre a célra nagyon profi eszköz áll rendelkezésünkre, így ebben a cikkben hasznos tippeket hozunk a Google Search Console használata kapcsán.

Tudjunk meg többet az organikus forgalmunkról!

Amennyiben kellő mértékű figyelmet szentelünk a keresőoptimalizálásra, úgy jócskán megsokszorozhatjuk a forgalmat, ez pedig hatalmas előny lehet a konkurensekkel szemben. A Search Console egy alapvető eszköz, amelynek használata erősen javasolt minden vállalkozó számára. Kezdőknek, középhaladóknak egyaránt ajánlott.

Általa betekintést nyerhetünk a weboldalunk organikus teljesítményét illetően, ugyanakkor ezen adatokat felhasználhatjuk SEO-elemzésre, így lehetőségünk nyílik az organikus helyezés javítására az optimalizálás révén.

Hogyan köthetjük össze weboldalunkkal?

A folyamat egyáltalán nem bonyolult, elsőként keressük fel a Search Console oldalát, ezt követően a tulajdon hozzáadására kell kattintani. Minden esetben a domaintulajdon hozzáadása ajánlott, viszont ez úgy valósítható meg, ha hozzáférünk a domainünk DNS rekordjaihoz. Ez persze elérhető a domainszolgáltatónk által.

Amennyiben inkább más módon szeretnénk hozzákapcsolni oldalunkat, válasszuk az URL-előtag alternatívát. Ehhez az oldalunk HTML-kódjához kell hozzáférnünk.

Ez utóbbi módnál érdemes 4 előtagra létrehozni tulajdont:

https://weboldalam.hu

https://www.weboldalam.hu

http://weboldalam.hu

http://www.weboldalam.hu

A domaintulajdon hozzáadása érdekében adjuk meg a domainnevünket, majd a TXT rekordot másoljuk ki, melyet ezután a DNS rekordjaihoz fogunk hozzáadni. Ezt követően csupán annyi a dolgunk, hogy az “ellenőrzés” gombra klikkelünk. Természetesen segítséget is kérhetünk a szolgáltatónktól, ha túl bonyolult lenne ez a procedúra számunkra.

A másik opció az URL-előtag, ilyenkor a domainnevet az URL-előtaggal együtt kell megadnunk, majd egy számunkra megfelelő ellenőrzési alternatívát kiválasztva végigmegyünk a javasolt lépéseken.

Milyen jelentések, menüpontok átnézése javasolt?

Ne várjunk azonnal adatokat, néhány napnak, de akár egy hétnek is el kell telnie, mire megjelennek az első információk.

A teljesítménnyel kapcsolatos jelentések átnézése kulcsfontosságú, hiszen itt tájékozódhatunk arról, hogy a weboldalunk mely kulcsszavakra adott találatot, hányszor, valamint hányadik pozícióban, továbbá azt is megtudhatjuk, hogy hányan kattintottak, milyen átkattintási aránnyal arra a kulcsszóra. Persze a teljesítmény vizsgálható más módon is, mégpedig az aloldalak látogatottsága szerint. Fontos lehet, hogy honnan érkeznek a látogatók, és milyen eszközt használnak.

A középhaladóknak javasolt a felhasználói élménnyel kapcsolatos jelentések átböngészése is, itt arról informálódhatunk, hogy milyenek a webes mutatóink, és vannak-e problémás aloldalaink.