1. 2024.12.05. csütörtök, Vilma
  2. |
  3. 4 °C
  4. |

A Szentkirályi a legmodernebb technológiával mossa üvegeit

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2014 augusztusától (egy hónap próbaüzem időszakot követően) a Magyarországon jelenleg elérhető legmodernebb technológiájú, Krones típusú, többzónás mosóberendezéssel tisztítja üvegpalackjait. A 200 millió forint értékű beruházás ez év közepén zajlott, ami önrészből és banki finanszírozás keretén belül valósult meg. A mosórendszer kapacitása óránként 11 000 darab, amelyből egyelőre 6 000 üveg/óra mennyiséget vesznek igénybe. A Szentkirályi a teljes kapacitás kihasználása érdekében további, a töltő-palackozó sorokra vonatkozó fejlesztéseket is tervez a közeljövőben.

Az élelmiszerbiztonsági szabályokat tekintve az egyik legszigorúbb terület az ásványvízgyártást érinti. A Szentkirályi Ásványvíz Kft.-re jellemző, hogy a jogszabályoknál szigorúbb belső előírások alapján működtetik integrált rendszerű gyártósorukat – ez a minőségi előírásokra is és az új mosórendszerre is igaz.

A mosófolyamat hatékony módon az alábbi szennyeződéseket távolítja el:

- fizikai (a szemmel látható hulladék eltávolítása),

- kémiai (vegyszermaradványok kitisztítása),

- mikrobiológiai (kórokozó baktériumoktól mentes, steril tisztaság, az előírásokhoz képest alacsonyabb csíraszám).

A cég új mosó technológiájának különlegessége az is, hogy az eddigi eljárástól eltérően folyamatos a palackok belső öblítése, valamint több környezetvédelmi szempontból is előnyös. Amellett, hogy 50%-kal kevesebb lúgfelhasználást igényel, az öblítővíz és a működtetéshez szükséges energiaigény is kevesebb, ezáltal az – elsősorban vendéglátóhelyeken kapható – üvegpalackok élettartama is hosszabb.

A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar hozta meg. A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, valamint az ásványvízhozamnak köszönhetően, illetve a növekvő fogyasztói igények kielégítése érdekében a cég folyamatosan modernizál, fejleszt. A fogyasztói hűség bizonyítékaként számos más elismerés mellett (Foodapest, Arany Tallér, Szent Miklós Emlékérem) 2006-tól 2011-ig minden évben kiérdemelte a Reader’s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját, idén pedig kilencedik alkalommal lett övé a Superbrands díj, ezen belül 2009-ben megkapta a Business Superbrands díjat is. A MagyarBrands díjat 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban is elnyerte. A Monde Selection aranymedálját négy évben is elnyerte, legutóbb 2012-ben. Magyarország piacvezető ásványvízmárkáját a társadalomról felelősséggel gondolkodó vállalatként széleskörű támogató, segélyező tevékenység jellemzi. A Szentkirályi és Szentkirályi Emese elnevezésű ásványvizeken túl az Oxigénnel dúsított ásványvize, az ELIXIS üdítőitala, az ízesített ásványvizei és a limonádéi is népszerűek a piacon. 2011-ben elnyerte a Water Innovation Awards legjobb fogyasztói kampányának járó világdíjat „A víz arca” kampánnyal, illetve az 1 literes palackja döntős plakettet kapott „A legjobb új PET palackok” kategóriában. 2011-ben Balogh Leventének ítélte a VOSZ a „2011. Év Vállalkozója” díjat, 2012-ben pedig a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés „Bács-Kiskun Megyéért Díj”-jal jutalmazta kiemelkedő munkáját. A Szentkirályi a 2013/2014. év első magyarországi Best Buy Award felmérésben, a szénsavas és szénsavmentes ásványvíz kategóriákban „legjobb ár-minőség arányt nyújtó ásványvíz” helyezést érte el. 2014/2015 QUDAL felmérésben szénsavas és szénsavmentes ásványvíz kategóriában 1. hely minőségben aranymedált kapott. 2013-ban a Millward Brown piackutató cég márkakutatása eredményeként bekerült a TOP 10-be, ezzel a legkedveltebb ásványvíz márka lett. A Szentkirályi immár 51 nemzetközi és hazai díj büszke tulajdonosa.