Talán semminek sem örültek jobban az elmúlt évben a Tiszaalpáron élők, mint annak, hogy megújult a 4501-es út 2,7 kilométeres szakasza. Erre ugyanis közel ötven évet kellett várniuk.
Ahogyan az idősek mondják, közel ötven év óta szerették volna már azt, hogy megújuljon a 4501-es út, a Bokrosi úttól egészen a Király sarokig, mert nagyon rossz állapotban volt. Az elmúlt évtizedekben többször próbálkoztak a polgármesterek, a megvalósulás most sikerült. Azért is tartották fontosnak a Tiszaalpáron élők az út felújítását, mert az útszakasz mellett több ipari üzem is működik és azok megközelítése a régi út miatt nehézkes volt. – Remény a felújításra az utolsó húsz évben volt leginkább, mondja dr. Vancsura István polgármester. Természetesen készültek tervek is, ott van az irodámban a mintegy három, négy kiló súlyú anyag. Ajánlottam is mikor ismét szóba került a felújítás, de azt mondták, hogy az már nem jó, újat kell tervezni. A Magyar Falu Program keretében, hazai finanszírozásból, az elmúlt év tavaszán kezdődött el a kivitelezés, aminek első lépése a vízelvezető árok megépítése volt. Statikailag a régi út közepe jó volt, a két szélét korábban mart aszfalttal erősítették, de az nem volt megfelelő állapotú, és le kellett bontani. A felújítással úgy megerősítették, hogy szakmailag megfelelő legyen, tette hozzá a településvezető. Az út mellett a lakott területi részen járdát is építettek, sőt csapadékvíz elvezető csatorna is létesült, mert ezen a részen, nagy esőzések, vagy téli olvadás után, mindig megállt a víz. A beruházás több mint ötszáz millió forintból valósult meg. Ünnepélyes átadásra még nem került sor, de már használatba vették az utat. Amikor a vírus helyzet megengedi azonnal hivatalosan, ünnepélyes keretek között fogják majd átadni.
Vancsura István megemlítette még, hogy a 4502-es út 1,4 kilométeres szakasza egy évvel korábban készült el, ami szintén a Magyar Falu Program keretében valósult meg. Azon az útszakaszon azonban még körül belül másfél kilométeres szakasz megmaradt a felújításból. Ígéret van arra, hogy most a tavasszal az is készen lesz. A polgármester szerint, ez az út akkor lesz teljes, ha egészen Kecskemétig megépül. Ez ugyanis nagyon régi elképzelés, száz évvel ezelőtt, mint hadi út szerepelt. – 2002-ben készült egy tanulmány ennek az útnak a megépítésére. Azóta sokat lobbiztam annak érdekében, hogy ezt az utat sikerüljön megépíteni. Tiszaalpár és Kecskemét között, Nyárlőrinc érintésével, ugyanis van egy húsz kilométeres földút. Ezt lehetne szilárd burkolattal ellátni. Ez nem csak nekünk, de a tőlünk délre fekvő városoknak, Csongrádnak, Szentesnek és a többi kisebb településnek is fontos lenne, mert ha megépülne, akkor lerövidítené húsz kilométerrel az útjukat, ha Kecskemétre akarnak utazni. Ez az út a mezőgazdaság szempontjából is fontos lenne, mert a régi ötös úton traktorokkal nem lehet közlekedni, tette hozzá Vancsura István. A polgármester bízik abban, hogy kellő lobbival és összefogással ez az út is megvalósul majd mindenki megelégedésére.