Az online fizetési módszerek hatalmas utat tettek meg az e-kereskedelem elindulása óta. Szükség volt néhány merész ötletre, korai úttörőkre és természetesen innovatív hozzáállásra. Több kihívást is le kellett küzdeni mire eljutottunk a napjainkban is elérhető online fizetési módokhoz.
Már több mint 30 éve jelen van
A BizPay a Worldline szolgáltatásait teszi elérhetővé Magyarországon, hogy minden kereskedő minőségi fizetési élményt nyújtson a vásárlóinak. Azonban az egész szegmensnek hatalmas utat kellett megtennie, mire ilyen modern, hatékony módszerek megjelentek a piacon.
Az online fizetés története bő 30 évvel ezelőtt, a ‘90-es évek elején kezdődött. Ekkor jelent meg és kezdett elterjedni az e-kereskedelem. A korai időszakban csak néhány cég kínált online fizetési szolgáltatásokat.
Az úttörők közé tartozott a VISA, a First Data Corporation és a CyberCash. Ezekben az években fektették le az alapjait annak, ami ma már több milliárd dolláros iparág lett. A legnagyobb kihívás az első időszakban a csalás volt. Az online fizetés újkeletűnek számított, nem voltak jól bevált módszerek, amivel védekezni lehetett a csalókkal szemben, vagy akár észlelni a tevékenységüket. A kezdeti években sok online vállalkozás sok pénzt veszített a visszaterhelések miatt. Szükség volt egy kifinomult csalásellenes intézkedés kidolgozására, mint amilyen az AVS (címellenőrző rendszer) és a CVV (kártya-ellenőrzési érték).
Természetesen a csalók még ma is rengeteg fejfájást okoznak, mivel új módszereket dolgoztak ki. Szerencsére a biztonsági funkciók sora is bővült, kellő odafigyeléssel, elővigyázatossággal a legtöbb támadást, kockázatot elkerülhetjük és nyugodtan vásárolhatunk az online piactereken.
Ma már több lehetőség közül választhatunk
A hagyományos kártyafeldolgozókon túl, mint a Mastercard és a VISA, új belépők is megjelentek a piacon. Ezek közé tartozik a Square és a PayPal is. A vásárlók megtalálhatják az igényeikhez legjobban illeszkedő szolgáltatást, amivel kényelmesen és gyorsan fizethetnek bárhol, bármikor. A kereskedőknek már nem ilyen egyszerű a helyzet, mert a több választási lehetőségnek megvannak a hátrányai is. Nehéz eldönteni, hogy melyik lesz a megfelelő a vállalkozás számára.
Szerencsére ma már könnyedén összehasonlíthatjuk az egyes platformok szolgáltatásait és gyorsan eldönthetjük, hogy melyik lesz az ideális.
Az e-kereskedelem utat tör magának
Az online fizetések az elmúlt 30 évben hatalmas utat jártak be. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a fejlődés lelassult volna. A mai napig jelennek meg új szolgáltatók, megoldások a piacon, amelyekhez mind a vásárlóknak, mind a kereskedőknek alkalmazkodniuk kell. A jövő nagyon fényes, tele van újdonságokkal, aminek köszönhetően csak még gyorsabb, megbízhatóbb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz az online fizetés mindenki számára.